Doelen en Duurzaam Januari 2017

by - februari 05, 2017

Vandaag mijn eerste Doelen en Duurzaam overzicht. De bedoeling is dat ik iedere eerste zondag van de maand een update geef over deze 2 onderwerpen van de maand daarvoor en misschien deel ik nog wel wat meer zaken in cijfer-gerelateerd zijn, ik hou er van. De invulling zal gaande weg wel veranderen denk ik, maar bij deze dus de eerste opzet.



Als eerste punt, hoe staat het met mijn 10 doelen die ik stelde voor 2017, hieronder heb ik er een paar uitgelicht;

  • Het hardlopen gaat goed! Ik heb mijn eerste 10 kilometer aan 1 stuk gelopen en in de maand januari liep ik in totaal  58,7 kilometer. Dit is wel extreem veel, maar een mooie basis, zo ga ik de 500 kilometer wel halen in 2017.
  • Omzet webshop, afgelopen maand haalde ik 3 opdrachtjes binnen, zeer tevreden dus.  Even afwachten hoe dit verder gaat lopen.
  • In het kader van het er op uittrekken met het gezin, besloten we in de eerste week van de maand een bezoekje te brengen aan het strand in Scheveningen, even lekker uitwaaien. Daarnaast brachten we nog een bezoekje aan de kinderboerderij en het park.
  • Het spaardoel is op dit moment even een twijfeltje, we hebben wel gewoon ons vaste bedrag gespaard, maar door wat onvoorziene, luxe uitgaven en onze honeymoon in februari, moet er misschien toch het een en ander heen en weer geboekt worden. Jammer....
  • Gezond eten gaat redelijk, alleen het weekend van 21 januari was erg calorierijk, ook het sporten om die zwemband een keer weg te werken komt nog niet echt van de grond. :(
  • Wat betreft mijn Blog rijzen de ideeën de pan uit, alleen nog de tijd en de energie vinden om deze uit te voeren. Het zit in ieder geval iets aan te komen.
  • Minimaliseren is goed gelukt, ik ruimde op en verkocht zowaar 6 dingen via marktplaats en facebook. Dit geeft me lucht en energie om hiermee verder te gaan.

Wat betreft onze duurzame doelen; hier versta ik onder andere: een tweede leven geven aan gebruikte spullen via marktplaats en de opbrengst van de zonnepanelen.

  • Via de zonnepanelen leverde we deze maand 62 kWh terug aan de energiemaatschappij tegenover een verbruik van 185 kWh. Ik moet zeggen dat ik 62 kWh voor een maand januari nog best netjes vind. 
  • Wat betreft de verkoop van onze tweedehands spulletjes verdiende we maar mooi eventjes € 35,00, daar word ik echt een blij mens van, een mooi centje verdiend en het huis ook weer een stukje leger!
  • Verder hadden we deze maand nog een negatief duurzaam puntje. We verbruikten het afgelopen jaar 12 M3 meer aan water ten opzichte van 2015, dat was wel even een baalmomentje. We gingen van 76 M3 naar 88 M3, dat is gewoon 16% meer. Als ik naar de cijfers kijk van de de afgelopen 2 jaar (lang leven mijn excelsheetje) zijn er geen echte uitschieters, je ziet gewoon per week dat er wat meer verbruikt wordt, waarschijnlijk door dat de jongens wat groter worden en we ook wel een gezondere levensstijl proberen aan te houden; meer sporten is meer douchen en gezond eten is meer zelf koken. Het heeft in ieder geval wel weer onze aandacht!

Daarnaast wil ik deze rubriek ook de cijfers van mij blog presenteren, op dit moment praat ik nog over pageviews, omdat die voor mij het makkelijkste te meten zijn, ik moet me echt nog gaan verdiepen in google analytics, daar zullen de cijfers een stuk lager liggen, maar ik hou het graag positief :) Pageviews is het aantal keren dat er gekeken wordt op mijn pagina, dus als er iemand 10 keer per dag op mijn blog kijkt wordt dat ook 10x geteld. Google Analytics is daar een stuk strenger in, maar dat komt later wel.

In de maand januari had ik 3250 pageviews met als best gelezen blogpost Wat heeft het ons nou opgeleverd? en de slechts gelezen blogpost was Weekoverzicht week 2. Dus mocht je deze gemist hebben ;)

Zoals ik al zei; waarschijnlijk zal de opzet van deze blog nog wel veranderen de komende tijd, maar ben blij met deze eerste versie. Mochten jullie input hebben dan hoor ik het graag.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: