Doelen en Duurzaam Februari 2017

by - maart 05, 2017

Vandaag is het weer tijd voor een nieuw Doelen en Duurzaam overzicht voor de februari. Het was een fijne, maar drukke maand, vooral druk in mijn hoofd, maar ik moet eerlijk toegeven dat we ook best veel gedaan hebben voor mijn gevoel.

Hoe staat het met de 10 doelen:

  • Hardlopen; helaas ging het deze maand iets minder met het hardlopen, ik heb ook erg pijn in mijn enkel, dit had ik zo een 2 en half jaar geleden ook, ik ga er aan werken. Helaas dus geen lange afstanden en in totaal heb ik deze maand 24,6 km gelopen. Dat is minder dan de helft dan januari :(
  • Omzet webshop verhogen; helaas deze maand geen omzet, erg jammer, ik ben ook weinig actief geweest moet ik eerlijk zeggen, mijn prio lag echt een beetje bij dit blog.
  • Meer genieten van mijn gezin; ik wilde hier bijna typen dat we weinig uitjes hadden, MAAR....we gingen natuurlijk naar Disney!! Het was geweldig en we zullen het niet snel vergeten. Verder genoten we van de sneeuw en zon, heerlijk weer dat de jongens zoveel buiten kunnen spelen. Al was de voorjaarsvakantie dan wel weer regenachtig.
  • Minder ongeduldig zijn en dingen loslaten; valt niet altijd mee, ik was echt heel goed op weg, maar de laatste 2 weken is het weer ff wat minder, ook na wat hulp. Gaat goedkomen.
  • De kinderen meer zelfvertrouwen geven; ik denk dat onze reis naar Disney ons gezin een flinke positieve boost heeft gegeven, ik hoop dat de jongens dit ook zo hebben ervaren. Verder moet ik zeggen dat het invoeren van wat nieuwe gewoontes ook zijn vruchten begint af te werpen. Mensen er is dus hoop ;)
  • Spaardoel; vaste spaardoelen worden gewoon gewoon nageleefd, maar nog niks extra's.
  • Gezond eten; ja en nee, ik heb besloten om weer meer gebruik te gaan maken van de Hello Fresh, die hebben we nu vaak uit staan, maar toch wel makkelijk 3 gezonde maaltijden. Verder blijft het snaaien s'avonds wel een probleem. *zucht*
  • Blog;  JAAAAA! Heel veel gedaan afgelopen maand, mijn bezoeker aantallen lopen op en ook maakte ik een aparte facebookpagina en instagramaccount aan, ik zou het leuk vinden als jullie mij daar ook willen volgen.
  • Minimaliseren; in februari deed ik mee aan een minimaliseermaand-challenge van Moeders Minimalisme, hier over later meer, er ging aardig wat de deur uit!
  • Zwemband; helaas het sporten, naast het hardlopen, schiet er echt bij in, ik krijg veel inspiratie van mensen om mij heen, maar er zelf me er echt toezetten lukt gewoon niet.

Wat betreft onze duurzame doelen;
  • De zonnepanelen; deze leverden deze maand 55 kWh terug aan de energiemaatschappij tegenover een verbruik van 176 kWh. Ik had meer opbrengst verwacht van deze maand, maar eigenlijk zat er maar 1 hele goede week bij, de rest was bagger en dus leverde februari nog minder op dan januari. De blauwe staafdiagrammen geven per week aan wat we terugleverden aan de energiemaatschappij.

  • Verkoop tweedehands spullen; deze maand verdiende we € 103,50, een heel mooi bedrag! Er gingen ook nog aardig wat spullen weg via een gratis weggeefhoek op facebook.
  • Waterverbruik; hier hebben we nu extra de aandacht op liggen, na de stijging van afgelopen jaar. We verbruikte in februari 5,78 M3, dat is 0,66 M3 meer dan vorig jaar februari en dan zijn we dit jaar ook nog 4 dagen weggeweest. Dus ja, het lijkt er op dat ik me er bij moet neer gaan leggen dat we gewoon meer verbruiken.

En de cijfers wat betreft mijn blog:

Ik vind dit voor mezelf altijd een fijn artikel om te maken, het is een soort balans van de afgelopen maand en het geeft me rust. Bedankt voor het lezen.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: