Doelen en Duurzaam December 2017

by - december 31, 2017

Welkom bij weer een nieuwe 'Doelen en Duurzaam' voor de maand december. De laatste maand van het jaar. Wat is het omgevlogen, maar wat heb ik een hoop geleerd door te werken met deze doelen. Morgen verschijnt er overigens een jaaroverzicht van de doelen, misschien vind je het leuk om die ook lezen.



Hoe staat het met de 10 doelen:

  • Hardlopen; deze maand liep ik 33,1 kilometer hard, dat is iets minder dan vorige maand. Dit heeft vooral te maken met het weer, waardoor ik kortere afstanden liep. Naast het hardlopen in de buitenlucht, registreer ik nu ook de kilometers in de sportschool. Dat zijn er niet veel, want daar gaat het vooral om het tempo en de vetverbranding.
  • Omzet webshop verhogen; deze maand vier bestellingen met zes leuke artikelen uit mijn webshop. Deze maand had ik de hoogste omzet van het hele jaar.
  • Meer genieten van mijn gezin; het was deze maand even wat minder, ondanks de feestdagen en de kerstvieringen die echt fantastisch waren. Maar soms loopt het niet altijd even lekker en waren we ook gewoon druk.
  • Minder ongeduldig zijn en dingen loslaten; Dat gaat goed, maar ik merk wel dat nog vaak onzeker ben en bang ben voor wat mensen van mij denken. Ook rond de feestdagen als alle goede doelen weer voorbijkomen, ben ik angstig voor wat mijn gezin wel niet kan overkomen.
  • De kinderen meer zelfvertrouwen geven; De jongens schitterden allebei in hun kerstspel op school. Ook genoot ik van het feit dat de oudste in zijn eentje op de eerste rij zat tijdens de kindermis en volop meezong. 
  • Spaardoel; ons spaardoel behaalde we in november. In december haalde we een mooi magisch rond getal wat mooi schittert op de telebankierenapp. Deze gaan we in januari weer afbreken. We gaan een kleine aflossing doen op de hypotheek en ik wil echt de woonkamer en keuken aan gaan pakken.
  • Gezond eten; in de decembermaand een drama, op de een of andere manier gaat het dan ook echt helemaal fout en eet ik alles wat los en vast zit. Vanaf januari weer gezonder eten, want ik voel me er echt beter en fitter door.
  • Blog; gaat goed, ik heb meer pageviews gehad deze maand en voor januari heb ik al weer wat ideeën klaar staan.
  • Minimaliseren; december niet heel veel gedaan. Ik moet ook even de balans vinden tussen wat wel belangrijk is om te bewaren en wat niet. Ook ben ik begonnen met digitaal te minimaliseren. Dit wordt echt een flink project, maar het is zeker nodig.
  • Zwemband; ik heb nog wel redelijk kunnen sporten in december, die lelijke zwemband zit er nog steeds, maar de wil is er.
Wat betreft onze duurzame doelen;
  • De zonnepanelen; deze leverden deze maand 14 kWh terug aan de energiemaatschappij tegenover een verbruik van 236 kWh. Een hele slechte maand, ons hoogste verbruik van het hele jaar en de panelen leverde echt heel weinig op.
  • Verkoop tweedehands spullen; deze maand verdiende we € 5,=.
  • Waterverbruik; we verbruikten deze maand 6,4 M3, dat is 2 M3 minder dan vorig jaar voor de maand december.
En de cijfers wat betreft mijn blog:
  • Pageviews; in de maand december had mijn blog 6014 pageviews en dat is bijna 1500 meer dan vorige maand. Volgens Google Analytics bezochten in december 523 unieke bezoekers mijn blog. Dat is een stuk minder dan vorige maand en dat match niet met mijn pageviews. De enige conclusie die ik hier uit kan trekken is dat de mensen die op mijn blog kijken wel regelmatig terug komen en dat vind ik ook wel fijn.
  • Best gelezen blogpostGlazenhuis Culemborg; dit artikel werd gedeeld door meerdere personen, waardoor dit artikel mij mooi wat extra views op leverde.
  • Slechts gelezen blogpost; Weekoverzicht week 51; als ik het extra artikel van afgelopen vrijdag niet mee tel is dit het slechts gelezen blog van december, maar het is ook het artikel wat er het kortste op staat.
  • Youtube; deze maand geen vlogs geplaatst. Ben je nieuwsgierig naar mijn vlogs ga dan naar mijn kanaal.
Dit was het voor de maand december; een drukke en rommelige maand zonder structuur. Morgen zal ik een jaaroverzicht plaatsen van mijn doelen over 2017.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: