Kerst in huis!

by - december 24, 2017

Vandaag deel ik graag met jullie ons kersthuis. Helaas ben ik niet zo een goede fotograaf en zou ik best nog wel een cursus interieurfotografie kunnen gebruiken. Maar volgens mij is het aardig gelukt om jullie een impressie te geven.


Het begon dit jaar met een discussie over de boom. Wij hebben een hele mooie kunstboom met vaste lampjes. Voor het mooie iets te groot, maar voor de kinderen super leuk zo een grote boom. Althans dat is mijn mening.

Vorig jaar kozen we voor een kleine echte boom omdat we toen met Oud & Nieuw een huis vol visite hadden. De keuze voor de kleine echte boom was ons alle vier goed bevallen. Maar heel eerlijk had ik dit jaar niet zo een zin in een echte boom. Al die naden, zelf de lichtjes er in doen, nee mijn hoofd stond er echt niet naar. Gelukkig kon ik alle drie de mannen overtuigen om gewoon onze 'eigen kunstboom' op te zetten.



Gelukkig waren we er allemaal weer content mee toen de boom eenmaal stond. Ik ben opgegroeid met een mooi ouderwets kerststalletje onder de kerstboom, dus toen ik ooit dit exemplaar tegen kwam kon ik het niet laten staan. Al worden de jongens nu wel wat te groot voor deze versie, ze vonden het ook dit jaar weer leuk om hem neer te zetten en in te richten.


Ook maken de jongens ieder jaar op school het bekende beschilderde of beplakte glazen potje met waxinelichtje. Ik hou er zo van en tot nu toe heb ik ze van ieder jaar bewaard. Dit jaar zijn er weer twee hele mooie exemplaren aan toegevoegd, maar die staan nog niet op de foto.


En dan deze twee witte kerstboompjes, ze blijven mijn favoriet! We hebben ze al heel erg lang en eerlijk gezegd bleven ze ook wel een paar jaar in de doos. Maar in dit huis in combinatie met de kast en de natuurlijke materialen op de kast geeft het me echt een geluksgevoel! Zo mooi om op deze minimalistische manier kerst uit te beelden.


Ook hadden we dit jaar nog een leuke verrassing. Van Stick to It kregen we deze originele kerstballen met onze naam er op. Een ontzettend leuk en persoonlijk cadeau, waar we nog vele jaren plezier van zullen hebben! 


Dit jaar hadden de jongens ook weer een eigen boompje op hun kamer. Allebei een mini-kunstboom met allemaal leuke kleine hangers die we de afgelopen jaren verzameld heb via school en andere leuke geschenken. Ze mochten zelf een plekje zoeken voor hun boom en hem helemaal zelf optuigen. De foto's geven goed aan hoe de jongens in elkaar zitten qua karakter, creativiteit en netheid!


Natuurlijk staat eten ook centraal tijdens de Kerst. Lekkere kerstonbijtjes, late lunchen, gourmetten, kerstdiners en niet te vergeten de broodmaaltijd na de nachtmis. Of gewoon een heerlijke middag met lekkere hapjes. We zullen in ieder geval niets te kort komen dit jaar.


En zo genieten we van ons heerlijke kersthuis! Omdat de boom al redelijk groot is, wil ik er verder niet te veel tierelantijnen bij. Ik ben dan ook erg tevreden met het totaalplaatje van onze zithoek. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een kijkje te nemen in ons kersthuis en na deze overzichtsfoto heb ik nog een lieve kerstgroet voor jullie.


Ik wil jullie namens ons alle vier hele fijne feestdagen wensen en ik wens dat jullie deze dagen mogen doorbrengen op de manier waar je jezelf het prettigst bij voelt. Geniet er van!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: