Week 5; Saai Weekje, Overwerken, Waterverbruik, Kneuterigheid en Lekker Eten!

by - februari 07, 2018

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht, een week waarvan ik wel kan zeggen dat het een rustig en misschien wel saai weekje was. Martijn moest twee avonden tot laat werken en wij deden gewoon ons ding.


Maandag
Vandaag mijn parttime dag en ik ga verder met waar ik gisteren mee begon. Voordat ik de jongens naar school breng heb al weer wat hemdjes uit gezocht in mijn kast. Deed ik dit iedere dag maar even tien minuten.


De jongens lekker naar school en ik heb de dag voor mezelf met de gezamenlijk lunch als onderbreking. Ik ga nog wel een uurtje sporten, maar daarna is mijn energie ver te zoeken. Er komt weinig uit mijn handen en zo een nachtje doorhalen in het weekend  hakt er best in!

's Middags komt er nog een vriendinnetje bij de oudste spelen en verder doen we echt heel weinig.


Dinsdag
Om zeven uur staan er twee jongens aan mijn bed. 'Mam, ik moet een deken en een prentenboek meenemen, want ik moet voorlezen aan de kleuters' aldus de oudste. 'En ik moet het boek van Aadje Piraatje meenemen en een wit laken!' roept de oudste er achter aan. Oke!? Hebben jullie vannacht bezoek gehad van jullie juffen ofzo? Hadden jullie dit gistermiddag of desnoods gisteravond niet even kunnen melden? Fijn zo op de vroege ochtend.

Gelukkig weten we alles te verzamelen en kan het mee naar school. Wel vergeten we zijn gymspullen door dit hele gebeuren, maar gelukkig komen we daar op tijd achter. Dus deze lieve mama rent nog even heen en weer naar huis. Als ik naar het werk rijd is er een prachtige zon te zien, dat is even genieten na een hectische ochtend.


Verder een lekker werkdagje en als ik thuis kom zitten de oudste en oma te schaken. De jongste en ik gaan naar zwemles. 's Avonds maakt de oudste een toets die ik voor hem maakte over de leerstof van zijn toets die hij vrijdag in het echt heeft.


Woensdag
De mooie zon van gisteren is ver te zoeken. Zeiknat van de regen kom ik aan in de sportschool nadat ik de jongens naar school heb gebracht. Misschien toch betere de auto kunnen pakken. Niet zeuren en lekker aan de slag.


s'Middags gaan we gymen en daarna gaan de jongens even op school kijken waar je kunt 'Spelen in de wijk'. Ik ben er nog niet helemaal achter wat het is, het zijn een soort activiteiten in en om de school. Helaas duurt het maar tot half drie, dus volgende week als we fysio hebben is het geen optie. De jongens komen om half drie alleen naar huis. Ik vond het best een beetje spannend omdat de  jongste er ook bij is, maar ze helpen netjes mee opruimen en daarna komen ze alleen naar huis.

De rest van de dag blijven we in de relaxstand. We kijken eerst lekker lui een film met zijn drieën en daarna eten we op de bank. Martijn moet weer onverwachts overwerken. Als de jongens op bed liggen werk ik nog wat administratie bij.

Met een fijne mijlpaal! Het verbruik van 2016 was flink gestegen ten opzichte van 2015 en voor 2017 was mijn doel om dit gedeeltelijk terug te brengen. En dat is gelukt. In 2017 verbruikte we 8 M3 minder dan in 2016!


Donderdag
Als we op school komen plannen we de rapportgesprekken. Altijd even een gepuzzel, maar deze keer weer mooi allebei op elkaar volgend. De rest van de dag een rustig dagje. Martijn moet weer overwerken tot laat en ik ben net op tijd om de laatste tien minuutjes van van de zwemles mee te kijken. Kan ik mooi nog zien hoe hij een paar keer in het diepe springt.


s'Avonds doe ik iets wat ik veel te lang niet heb gedaan. Leuke programma's kijken in bed. Om half tien kruip ik in bed om 'Floortje naar het einde van de wereld' te kijken. Heerlijk, wat heb ik dit gemist. Ik ga de laatste tijd veel te laat naar bed en ik merk echt dat ik soms niet vooruit te branden ben.

Vrijdag
Voordat school begint leest de oudste voor de laatste keer de samenvatting door voor zijn toets van vandaag. Hij heeft goed geleerd, dus het komt vast goed.


Op het werk neem ik weer eens een dagje het werk van een collega over. Het is een fijne werkdag die voorbij vliegt.

Martijn is vandaag thuis en braadt een heerlijke kippenrollade. De jongens zijn er gek op en wij natuurlijk ook. Samen met gekookte aardappelen en verse broccoli eten we met zijn vieren een hele rollade weg.


Zaterdag
Vandaag lekker dagje thuis. Om kwart voor negen in de ochtend fiets naar de sportschool. Waar ik  het buikspierkwartiertje mee pak en mijn vaste rondje doe. Verder een heerlijke dag thuis met flink wat huishoudelijke klussen.

's Avonds eten we hapjes voor de televisie. De jongste wilde dit al zo lang en iedere keer was er wat waardoor het niet echt uitkwam. We kijken eerst voor de jongens 'Skelterlab' op NPO3 en daarna lekker 'Eigen Huis en Tuin'. Ik ben blij dat mijn jongens ook van deze kneuterigheid houden.


s'Avonds kijk ik lekker ouderwets 'Ik Vertrek' in bed en probeer lekker vroeg te gaan slapen. Helaas lukt dat niet echt en halverwege de nacht kruipt er nog eens een kleine man tussen ons in.

Zondag
Vandaag een nieuwe dag met een heerlijk winterzonnetje! Martijn en ik besluiten allebei onze hardloopschoenen aan te trekken. Eerst gaat Martijn zeven kilometer hardlopen. Ik loop daarna mijn eerste tien kilometer van 2018. De afgelopen twee weken liep ik echt belachelijk korte afstanden, dus het werd wel een keer tijd. Ik ging voor de acht kilometer, maar toen ik eenmaal zover was dacht ik; nu doorpakken ook!


Na de lunch maken de jongens en een vriendinnetje een verjaardagstekening voor hun jarige oom waar we eind van de middag naar toe gaan.


Op het feest staat een heuse sjoelbak waar de jongens zich lekker op kunnen uitleven. Daarna spelen ze nog even in de speeltuin en de jongste dacht dat hij zijn zwemles wel even in de praktijk kon brengen. Hij valt in de sloot. Snel douchen en daarna lekkere warme soep eten om weer op temperatuur te komen. Na een gezellige middag en een heerlijke maaltijd gaan we weer richting huiswaarts.


s'Avonds sluiten we de week af met onze favoriete serie's op de bank. Het was eigenlijk een rustig en misschien mag ik wel zeggen saai weekje. Al is het natuurlijk nooit rustig en saai met twee jongens, een baan en een huishouden. Maar eigenlijk word ik hier best gelukkig van. Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

You May Also Like

2 Comments

  1. Wat heerlijk toch? Wij houden er ook (steeds meer) van! Heerlijk samen op de bank met een drankje en wat hapjes of soms heel simpel droge toastjes. Je kan mij niet gelukkiger maken :) Helaas houdt Randy niet van Floortje en terug kijken komt er niet echt van. Leuk om te lezen (moet ik vaker doen).

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: