Week 11; Ziekenboeg Continues, Nooit meer sporten, Trakteren, Kinderfeestjes, Logé en Verjaardagen.

by - maart 21, 2018

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht. Deze week was onze jaarlijkse feestweek; we vierden de kinderfeestjes en de verjaardagen van de jongens. En heel eerlijk was dat tussen het ziek zijn door onze enige prioriteit!


Maandag
Vandaag hebben we een nieuwe zieke in huis. Martijn heeft een flinke buikgriep te pakken. Het is mijn parttimedag, dus ik breng de jongens naar school en fiets door naar de sportschool. Ik merk al snel dat mijn conditie nog niet helemaal is wat het is, maar met twee korte cardiooefeningen en wat krachttraining gaat het redelijk goed.

Als ik de jongens uit school haal merken we dat er alweer aardig wat zwerfafval ligt bij ons in de wijk en dat terwijl we afgelopen vrijdag heel veel hebben opgeruimd. Gelukkig denkt de jongste er ook zo over en begint spontaan papiertjes van de grond te rapen.


Als de jongens na de lunch terug gaan naar school maak ik een begin met de voorbereidingen voor de traktatie. Tachtig vierkantjes snijden, je moet er wat voor over hebben.


Na school breng ik de oudste naar de Codekinderen, dit is een activiteit van de Brede School over computers. Vanmiddag mag hij op zijn nieuwe fiets alleen naar huis fietsen. Spannend en niet alleen voor hem.


Ik doe amen met de jongste alvast wat verjaardagsboodschappen en  hij kiest zelf de traktatie uit voor de juffen en meesters op school. Rond kwart voor vijf komt de. oudste zeiknat thuis, tot op het bot is hij nat. Maar wat een topper dat hij helemaal alleen door de regen naar huis is gefietst. Wat een mijlpaal!

Dinsdag
Vandaag voor mij de enige werkdag van de week. Helaas is Martijn nog niet genezen, die blijft nog een dagje thuis. Een rustig dagje op het werk en rond twee uur begin ik te rillen. Ik voel aan alles aan  mijn lijf dat het niet pluis is. Maar dit kan helemaal niet, want vanaf vanavond zijn we super druk met de feestelijkheden. En Martijn is al ook al niet fit.......

Ik vertrouw op mijn vriend Antigrippine, zit nog even een kwartier bij de verwarming en kan het gelukkig uit zingen tot vier uur. Ik kijk Martijn lief aan en die wil met de jongste naar het zwembad. Ik draai met mijn zieke lijf de traktaties voor de oudste in elkaar.

Na een paar happen eten, versieren we het huis. Normaal doen we dit als de jongens op bed liggen, maar nu wil ik alles zo snel mogelijk klaar hebben. Zo dat ik mijn bed in kan, wat een stelletje tobbers zijn we toch!


Gelijk met de jongens duik ik mijn bed in en weet het allemaal even niet meer. Ik lig te rillen en heb zo een ongelofelijke spierpijn. Ik weet niet of het van het sporten is van gisterenochtend of van de griep. Ik voel me zo ellendig dat ik me voor neem om nooit meer te sporten, want ik wil dit gewoon echt niet meer!

Woensdag
Vandaag is de oudste jarig, wat een feest! We zingen hem wakker met nog een klein cadeautje en hij mag vandaag trakteren op school.


Het gaat gelukkig iets beter met ons en op ons gemak bereiden we ons voor op het kinderfeestje van de oudste. Weken geleden toen we wisten dat we allebei vrij waren vandaag, keken we er naar uit om voor het eerst samen te gaan sporten. Dat slaan we maar even over, we zijn al lang blij dat we normaal kunnen functioneren.

Tijdens de voorbereidingen wordt Martijn gebeld of hij met spoed met zijn moeder naar het ziekenhuis kan, arm gebroken......ook dat nog! Gelukkig valt het allemaal mee en verloopt het feestje helemaal top! Het blijft druk met twaalf van die kids, maar met hulp van oma Bep en een prachtige 'Glow in the dark' midgetgolfbaan was het een leuk feestje!


Onverwachts krijg ik nog een bestelling door via mijn website met de vraag of het van het weekend geleverd kan worden. Komt niet helemaal uit, maar wel dankbaar voor deze bestelling. Dus professioneel als ik wil zijn maak ik de slinger dezelfde avond nog. Dan kan de slinger morgen met de post en is hij mooi op tijd bij de klant! Daarna weer gelijk met de jongens mijn bed in.


Donderdag
Vandaag een rustdag zonder feest. Martijn en ik doen de grote boodschappen voor de verjaardag en maken de traktaties voor de jongste. Dat gaat een stuk makkelijker en sneller als je het met zijn tweeën doet.


De rest van de dag doen we rustig aan en zieken we een beetje uit. 's Middags ga ik met de jonsgte naar het zwembad en eten we lekker boerenkool met worst!

Vrijdag
Vandaag weer een drukke dag op het programma. De jongste mag vandaag trakteren op school. Het is ook nog eens pannenkoekendag, dus Martijn staat om negen uur al een stapel pannekoeken te bakken voor school.


Om half twee melden zich weer zeven kinderen, het feestje van de jongste gaat van start. Taart en cadeautjes thuis en daarna op naar de boerderij. Voor een gezellige en leerzame middag onder begeleiding van boer Jan.


Ook dit was weer een geslaagd feestje. Moe en voldaan maken we ons op voor een nieuwe dag! De jongste weet van geen ophouden en helpt mij nog even met het maken van een heerlijke kwarktaart.


Eindelijk voel ik me weer wat beter en heb een 'normale' avond. Om het zekere voor het onzekere te nemen kruip ik toch lekker in bed om half tien voor een aflevering van Bed&Breakfast.

Zaterdag
Vandaag is het groot feest, we vieren de verjaardagen van de jongens voor familie en vrienden. We bereiden ons voor samen met PomPom. De jongste dacht dat het wel gezellig was als hij dit weekend kwam logeren. Alsof we het nog niet druk genoeg hadden. *PomPom is een pop van school die bij de kinderen komt logeren. Als ouder maak je dan een verhaaltje over de belevenissen.


Het wordt een groot en gezellig feest en de jongens worden flink verwend. Helemaal leuk en pas om tien uur liggen de jongens in bed. We kunnen terug kijken op een gezellige en geslaagde dag.


Zondag
Vandaag is de jongste echt jarig! Helaas is hij als eerste wakker en valt ons plannetje een beetje in duigen. Maar als nog zingen we hem toe en krijgt hij ook een nog een klein cadeautje. We ontbijten met de overgebleven taart en maken er een rustige en gezellige dag van.

De jongste bouwt gezellig met de achterbuurjongen aan zijn nieuwe LEGO. Wat is er leuker om met je beste vriend te spelen met je nieuwe cadeaus.


We nemen nog even een kijkje bij het nieuwe huis van opa en oma en uiteraard gaat Pompom mee.


Aan het eind van de middag proosten we samen met de achterbuurtjes nog op de verjaardagen van de jongens. Helemaal gezellig en een mooie afsluiter van onze feestweek!

Dat was het weer voor deze week, waar ziek zijn en feesten overheersten. Nu dit achter de rug is kunnen we weer wat rustiger aan doen en nieuwe plannen maken. En dat hopelijk zonder bacillen!

Bedankt voor het meelezen en tot volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: