Verlangen naar het verleden!?

by - mei 20, 2018

Soms heel soms verlang je wel eens naar dingen in het verleden. Ik ben helemaal niet het type die roept dat vroeger alles beter was. Maar soms heel soms als ik wel eens oude foto's zie dan denk ik wat was het toen mooi, leuk en fijn!


Niet dat het nu niet mooi, leuk en fijn is, maar neem bijvoorbeeld ons oude huis. In 2007 kochten we ons 'droomhuis' wat een bouwval was. Met behulp van heel veel vrienden verbouwden we dit tot ons eigen jaren '30 paleisje.

En al was dit huis verre van comfortabel of praktisch, ik heb er prachtige foto's mogen maken en dat brengt me soms wel eens aan het twijfelen. Soms denk ik dat Martijn en ik gewoon in zo een soort huis horen, een huis met karakter. Het huis waar we nu in wonen is altijd een puinhoop voor mijn gevoel en lukt het niet om de sfeer te krijgen die we in dat huis hadden.






Maar dat is natuurlijk onzin. Als we in dat huis hadden gewoond met twee jongens en de 'zooi' die dat met zich meebrengt, had ik me waarschijnlijk net zo ongelukkig gevoeld. Tel daar de slechte comfort en een drukke straat bij op. Dan komt de waardering wel weer naar boven voor ons huidige huis.

Maar toch......was het toen toch beter? Neem bijvoorbeeld ons tijdelijke huurhuis tussen ons 'droompaleisje' en onze huidige woning. Als ik daar foto's van zie gaat er hetzelfde door me heen. Dat was nog eens een leuk huis met sfeer en een prachtig interieur.



En zo zal het waarschijnlijk altijd blijven kriebelen. We wonen nu in een super mooi, comfortabel en praktisch huis op een prachtige locatie. Maar ik krijg er niet het gevoel bij, wat ik heb als ik terug kijk naar onze twee vorige huizen. Ik mis een stukje karakter en uitstraling. Ik wil af van het feit dat het altijd een bende is en dat het gewoon een mooi huis wordt dat bij ons past.


Dus ik heb een nieuwe missie en ik neem jullie hier graag in mee. Het wordt een hele lange termijn planning, maar ik hoop jullie zo af en toe wat te kunnen laten zien. Zodat als we over een paar jaar de foto's zien en we kunnen roepen; 'wat was het toen mooi, leuk en fijn!'. Ben jij tevreden met jouw huis of zou je het ook wel eens anders willen?

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: